Egy unciányi megelőzés felér egy tonna gyógymóddal.

Egy olyan időszakot élünk, amikor eléggé megváltozott körülöttünk a korábban megszokott világ. Nem tudjuk figyelmen kívül hagyni, hogy egy egészségügyi helyzet alakult ki és ennek megfelelően más szokásokat kellett bevezetünk a mindennapjainkba. A megelőzés egy rendkívül fontos része a védekezésnek. Amennyiben ismerjük az ehhez tartozó lépéseket, akkor nagyon nagy mértékben hozzájárulhatunk saját magunk, és családunk, valamint környezetünk megóvásához, egészségének fenntartásához.

 

Biztonság mindenek előtt

Mi is, mind személyenként, mind pedig cégként, elkötelezett hívei vagyunk a biztonságnak és a megelőzésnek. Folyamatosan eleget teszünk azoknak a tevékenységeknek, amik elengedhetetlenek ahhoz, hogy biztonságos környezetet teremtsünk a munkatársaink és vásárlóink számára. Mivel most jön a Karácsony, és több emberrel találkozhatunk, így még inkább fontos, hogy tudjuk, mivel tehetünk a legtöbbet magunkért és szeretteinkért.  

 

Vírusok és baktériumok

A megelőzés rendkívül fontos. Bármilyen dologgal kapcsolatban akkor tudunk hatékonyan fellépni, ha tudjuk, hogy mivel állunk szemben, és mit lehet vele tenni. Ez annyit jelent, hogy akkor tudjuk a legjobban megakadályozni, hogy a kórokozók átadásra kerüljenek, ha tisztában vagyunk vele, hogy hogyan terjednek. A baktériumok apró organizmusok, amik csak mikroszkóppal láthatóak. A kártékony baktériumok hozzájárulnak a fertőzések kialakulásához. A vírusok még a baktériumoknál is kisebbek. Ezek csak egy élő sejten belül képesek túlélni. Amikor pedig megtelepszenek egy testben, ott elterjedhetnek és megbetegítheti azt.  Amennyiben valaki már megfertőződött, akkor ő a saját testnedveivel adja át a fertőzést. Ha tüsszög, vagy köhög, akkor ezek a testnedvek a levegőbe kerülnek és azon keresztül átadódnak másoknak. Amikor ezek a nedvek különböző felületeken maradnak, ott órákig, napokig is életben maradhatnak, ezért, ha egy tárgyat a fertőzött személy megérintett, úgy is átterjedhet a kórokozó.  

 

Nézzük meg, hogy mit kell tennünk ezeknek a helyzeteknek a megelőzésére.

Hogyan maradj egészséges eszköztár a megelőzéshezSaját magunk és mások egészségesen tartásának egyik legalapvetőbb módja, a kézmosás. Ez valójában egy olyan dolog, aminek nem csak vírusos időszakban, hanem bármilyen körülmények között alapvető szokásunknak kell lennie. Természetes dolog, hogy miután valaki megérkezik az otthonába, a lábbeli levétele után első útja a fürdőszobába vezet, egy alapos kézmosásra. Hiszen az otthonunkon kívül rendkívül sok mindent megérintünk, összefogdosunk, ami aztán nem lenne jó, ha a szervezetünkbe kerülne. Ebben az időszakban tehát még inkább érvényes az az igazság, hogy a kézmosás az egyik leghatékonyabb módszer a kórokozók terjedésének megelőzésére. Mossunk kezet rendszeresen! Ez egy minimum 20 mp-ig tartó művelet legyen, meleg vízzel és szappannal, a kezek alapos átdörzsölésével. A kézfertőtlenítő használata nem helyettesíti a kézmosást. Használhatjuk annak kiegészítésére, vagy ha olyan helyen vagyunk, ahol nem tudunk kezet mosni. Most ne osszuk meg egymással a személyes holmijainkat. Ne együnk ugyanazzal az evőeszközzel, ne igyunk egymás poharából és ne használjuk egymást edényeit. A bőrünk egy remek védelmi vonal a kórokozókkal szemben, viszont azok bejuthatnak a szervezetünkbe a szemünkön, orrunkon és szánkon keresztül. Tehát, egyrészt mossunk jó alaposan kezet, mielőtt ennénk, vagy innánk. Másrészt pedig, bármennyire is nehezünkre eshet, kerüljük az olyan testi érintkezést, mint a kézfogás, pacsizás, ölelés és puszi. A távolságtartás tekintetében pedig a legbiztonságosabb, ha megtartjuk a 2 métert. Ha köhögnünk vagy tüsszentenünk kell, tegyük azt zsebkendőbe.   

 

A megelőzéshez hozzátartozik mások megóvása is

Ezek mindegyike nagyon logikus dolog és ha belegondolunk, valahol ösztönösen is így cselekednénk bármilyen vírusos időszakban. Az sem meglepő, hogy ha valakiről tudjuk, hogy beteg, akkor azzal ne érintkezzünk. A megelőzéshez hozzátartozik mások megóvása is, nem csak saját magunké. Ha valakinek beteg ember van a háztartásában, akkor maradjon otthon mindenki, aki a háztartásban él. Ne menjen munkába vagy iskolába. Az elkülönítés arra jó, hogy ne adódjon át a kórokozó másoknak. Az idős és betegségre hajlamos embereket még inkább óvni kell ebben a helyzetben, hogy ne találkozzanak beteggel.  Hogyan maradj egészséges eszköztár a megelőzéshez   A legtöbb időt az otthonunkban, illetve a munkahelyünkön töltjük. Mivel a kórokozók mindenhonnan behozhatók egy zárt térbe, ezért nagyon fontos az ott lévő tárgyak napi több alkalommal lévő fertőtlenítése. Gondolunk itt például a kilincsekre, villanykapcsolókra. A munkahelyen több ember érintkezik rendszeresen, ezért ott kiemelten fontos a rendszeres takarítás, fertőtlenítés, nem csak a közös helyiségekben, hanem a saját területünkön is. Töröljük le gyakrabban a telefonokat, billentyűzetet, egeret, irattartót.  A szájmaszkok és kesztyűk használata szintén hozzájárul egymás megóvásához. Használjuk őket!

 

Fertőtleníts gyakran

A megelőzés fontos lépése a fertőtlenítés. A következő dolgokat érdemes rendszeresen, naponta akár többször is fertőtleníteni:

  1. Gyakran megérintett, közös felületeket és a nagy forgalmú területeket otthon és a munkahelyeden:
    • Területek a gyerekek számára
    • Kilincsek
    • Lépcsőkorlátok
    • Pultok
    • Csapok
    • Telefonok
    • Asztallapok
    • Asztalok
    • Karfák
    • Bármilyen más gyakran megérintett, közös felület

 

2. Ügyelj arra, hogy szintén fertőtlenítsd le a gyakran megérintett holmikat és tárgyakat:

      • Személyes elektronikus eszközök
      • Kulcsok
      • Hitelkártyák
      • Tabletek
      • Távirányítók
      • Billentyűzetek
      • Tollak
      • Bármilyen más gyakran megérintett holmi és tárgy

És végül itt egy kulcsfontosságú tudnivaló. Az egészséges életmód fenntartása az egyik legjobb módszer az egészség megőrzésére. A test úgy működik, hogy képes felvenni a harcot a kórokozókkal szemben. Az alvás azért fontos, mert éjjel regenerálódnak a szerveink. Ilyenkor helyre tudja magát hozni a testünk. Ezért biztosítsunk magunk számára elegendő alvást. Az egészséges táplálkozás azt jelenti, hogy olyan tápanyagokat viszünk be a testünkbe, amire annak valóban szüksége van. Fogyasszunk rendszeresen friss gyümölcsöt és zöldséget, valamint igyunk sok vizet. Szedjünk vitaminokat! A testmozgás elősegíti a jó vérkeringést, ami megerősíti az immunrendszert. Elmehetünk futni, gyalogolni, vagy tornázhatunk, edzhetünk otthon. De illesszük be a tevékenységeink közé még akkor is, ha most tél van és talán kicsit nehezebbnek tűnhet kimozdulni. Nagyon meg fogja érni!  

 

A következő hasznos videót és füzeteket a cikk megírása közben találtuk, ajánljuk figyelmedbe az elolvasásukat!

 

Füzetek letöltése

Hogyan maradj egészséges eszköztár a megelőzéshez

Hogyan tartsd egészségesen magadat és másokat

Hogyan maradj egészséges eszköztár a megelőzéshez

Hogyan óvjuk meg magunkat és másokat maszkkal és kesztyűvel

Hogyan maradj egészséges eszköztár a megelőzéshez

Hogyan előzzük meg a betegség terjedését elkülönítéssel

Neked mi a véleményed jelen helyzetről és a megelőzésekről? Mond el hozzászólásban a cikk alatt!